На допомогу бібліотекарю

(сторінками казок Івана Франка)
Вікторина
(Методичні рекомендації\)

Ознайомити дітей зі світом казок І. Франка допоможе методична розробка (для читачів молодшого та середнього шкільного віку)
Казки належать до найдивніших витворів
людського духу і сягають у глибину таких
далеких від нас часів, яких не досягає
жодна людська історія»
В. Гнатюк


        Ходить по землі казка і розповідає дітям про те, що добро перемагає зло, щирість краща від хитрощів, щастя треба шукати, а наймогутніша сила з-поміж усього-любов.
       За допомогою казки діти знайомляться з життям, казка вчить їх мислити і почувати. У кожній дитині треба виховувати піднесення і поетичне відношення до життя. І казки дають для цього благодатний матеріал: у них все незвичайне і все можливе, вони показують життя як здійснення самих сміливих мрій в імя любові і справедливості.
         У  своїх казках Іван Франко широко використав українську народну творчість − казки, байки, пісні про звірів. У них знаходимо також ряд картин, що відтворюють народний побут, звичаї. "Я бажав не пе­рекласти, а переробити стару повість, зробити її нашим народним добром, надати їй нашу національ­ну подобу. Я, щоб так сказати, на чужий позичений ри­сунок накладав наші українські кольори",− писав Іван Франко

Мета заходу:
- ознайомити дітей з творчістю І.Франка для дітей, особливо його казками;
- збагатити уявлення дітей про добрі вчинки, прищеплювати почуття чуйності та доброзичливості через казку.
До заходу влаштувати ілюстровану виставку-гід :
 «Дитячі твори Івана Франка»
Портрет письменника, цитата:                         Книги — морська глибина,
                                                                  Хто в них пірне аж до дна,
                                                                  Той, хоч і труду мав досить,
                                                                  Дивнії перли виносить. 
                                                                           І.Франко


Виставку супроводжує звернення до читачів:
Юні друзі!  Саме для вас, найменших, Каменяр написав чимало творів, але особливого значення надавав казкам-байкам. Мабуть, всі ви любите казки. То ж запрошуємо Вас у мандрівку сторінками оповідань і казок І. Франка!»
І розділТвори для дітей і про дітей.
Цитата до розділу: «Життя мені мало всміхалось, а діти були тим весняним сонячним промінням, яке зігрівало моє серце» І. Франко
Книги: 
Франко І.Я. Захар Беркут. – Л.: Каменяр, 1986. – 128 с.
Франко І. Земле, моя всеплодющая мати… - К.: Веселка, 2000. – 398 с.
Франко І. Лель і полель: Сучасна повість: Для ст. шк. віку/ Пер. пол.;Худож. А.Д.Базилевич  – К.: Веселка, 2005.- 198с.
Франко И. Маленький Мирон. – К.: Гос. изд-во худ. лит. УССР, 1992. – 59 с.
Франко І. Оповідання про дітей. – Л.: Книж.-жур. вид-во, 1956. – 165 с.
Франко І. Отець – гуморист. – К.: Держлітвидав УРСР, 1957. - 40 с
ІІ розділ. Чарівний світ казок Івана Франка

                                                                  Цитата до розділу:
Найкраща ж казка - це ота.
Яку пером не описати.
Це та велика і свята.
Яку ти в серці носиш, брате.
До неї молимося всі
В святині нашої душі 

Книги та ілюстрації казкових героїв:
Франко І. Аба – Касимові капці. – Л.: Каменяр, 1977. – 119 с.
Франко І. Казки. – К.: Україна, 2003. – 314 с.
Франко І. Коли ще звірі говорили. – К.: Молодь, 1956. – 155 с.
Франко І. Лис Микита: Казка. – К., 2004. – 127 с.

Найкраща ж казка - це ота.
Яку пером не описати.
Це та велика і свята,
Яку ти в серці носиш, брате.
До неї молимося всі
В святині нашої душі 


Проведення турніру.
1. Вступне слово бібліотекаря.
2. Конкурси – турнір (вікторина)
3. Підведення підсумків.
В грі беруть участь дві команди. Обирають капітанів, придумують
назви команд, малюють емблеми.
І. Вступне слово бібліотекаря:
         Діти! В підготовці до нашого турніру ви вже познайомилися з казками
І. Франка. І. Франко писав багато цікавих казок для дітей. Вони створені на
основі казок різних народів світу.
 Велика група казок про тварин об'єднана І. Франком спільним заголовком " Коли ще звірі говорили Ця книга вам всім відома. Герої цих казок хитра Лисичка, хижий Вовк, мудрий їжак, дурний Осел та інші є носіями певних людських якостей, а звірі поводять себе як люди – так автор висміює брехливість, хитрість, підступність. У казках І. Франка про тварин  «у звірячому царстві» панують сильні і хижі леви, вовки, ведмеді, що живуть за рахунок трудящих ослів, покірних баранів, не сміливих зайців. 
Проте  представники влади «царства» виявляються дурнішими від тих, за рахунок яких існують. Так, цар звірів Лев поступається розумом вигадливому ослу ("Осел і Лев"), який перемагає і хижого владолюбного Вовка ("Вовк війтом") звірячого ворога, лютого пана Ведмедя перемагає м'який, але розумний Заєць. їжак - неборак покарав хитру Лисичку за її віроломство ("три міхи хитрощів") а добродушний Журавель провчив хитромудру Лисичку її ж методом ("Лисичка і Журавель. У передмові до поеми - казки "Лис Микита" І. Франко писав: "й у нас, між хрещеними людьми, не одно таке діється, про яке тут у казці розказано".
Багато з вас читали і знають казки І. Франка. От і ми зібрались з вами,
щоб виявити справжніх знавців казок І. Франка.
Умови вікторини: за кожна правильно відгадане питання команда одержує 1 очко. Конкурс капітанів – 3 очка. Та команда, яка набрала більшу кількість очок – переможець.
І турнір – «З якої це казки ?»
1. Ти, хто ти там? Як ти смієш лежати? Чому не встанеш і не поклонишся
мені? А Осел мов і не чує. Лежить собі та тільки довгими вухами клапає...
Хіба ти не знаєш, що я Лев, над усіма звірями цар? ("Осел і Лев ").

2. їжак мовить.. " Слухай, жінко, що я тобі скажу. Бачиш на оцій довгій ниві
мають бути наші перегони. Заєць буде бігти одною борозною, а я другою.
Віддам з гори починаємо бігти. Отже, ти стань собі тут у борозні, і коли
Заєць прибіжить сюди, то ти підніми голову та й крикни - я вже тут!"
("Заєць і їжак")

3. Здибалася Лисичка з Раком. Давай над ним насміхатися: "Ну та й швидкий
же ти, нема що мовити! Правдивий неборак! Значить, ти тепер прудкіший
зробився?" - "Прудкіший чи не прудкіший, а тобі глузувати не дам. Коли
хочеш знати, який я прудкий, то давай побиймося об заклад, що я швидше
від тебе до того корчика добіжу". ("Лисичка і Рак").

4. І Лис Микита, зробився царем. Жив собі, як у Бога за дверима. Тільки
одного боявся, щоб фарба не злізла, а його шерсті щоб звірі не впізнали. І.
взагалі він пильнував, щоб нічим не зрадити перед своїми міністрами, що
він є Лис, а не жоден звір Остромисл. ("Фарбований Лис ").

5. Орел, вислухавши її мову, як не затріпоче крилами, як не закричить, аж
синиця забула, чи жива вона чи ні ". А хто ж тобі казав класти гніздо на
морському березі?.. Зараз мені забирайся. Звий собі гніздо он там на
могилі,  нанеси  яєць  і  висиджуй  їх,  розумієш?"  Одержавши таку
резолюцію, Синиця зараз заспокоїлася, а за кілька неділь уже справді мала
нове гніздо і нові яйця, цим разом не на морському березі, але в терні на
могилі. ("Як Синиця хотіла море запалити").

6. Чоловік пішов до хати курей шукати. Взяв мішок тай почав ловити курей,
коли жінка надходить. Розповів їй чоловік усе, що з ним було і з якої
пригоди вирятувала його листка, і яку він їй обіцяв заплату. Богу
докувати, що ти живий і здоровий. - мовила жінка. - А що б лисиці давати
курей, на се я не пристану. Ліпше ти всади в мішок наших двох песиків,
Лиска та Рябка, та й дай лисиці. Подумав, подумав чоловік та й послухав
жінки. ("Старе добро забувається").

7. На дупластій, головатій вербі над річкою звила собі ворона гніздо. Не
надіючись ніякого лиха, нанесла яєць, висиділа, а коли по викльовувалися
Вороненята, стара Ворона полетіла шукати для них поживи. Прилетіла
Ворона і бачить, що діти усі пощезали. Та ось раз підгледіла Ворона, хто її
ворог тяжкий. Побачила Гадюку, як та брала її останнє Вороненятко.
("Ворона і Гадюка ").

8. їжак - неборак якось не додивився та й спіймався в сильце. Ой Лисичко -
сестричко! - крикнув бідолаха. - спіймало мене сильце й не пускає. А ну
добувай свої три міхи хитрощів і вимотуй мене із зашморгу. (."Три міхи
хитрощів").

9. Ще Мурко й не скінчив своє оповідання, коли Бурко зірвався на рівні ноги
і, мов вихор, полетів за село під липу шукати ковбаси. Дряпанув Бурко
так, що аж закурилося за ним. А Муркові тільки того й треба було. Не
тратячи ані хвилі часу, він видряпався на шпихлір, вибрав собі котре
иайтовстіше голуб'ятко, вхопив його в зуби, загриз та й гайда з ним до
своєї хати. ("Мурко і Бурко

10. Пес побачивши Лиса, кинувся до нього і вхопив - що правда, не за
голову, а тільки за хвіст. Неборака Лис шарпнувся щосили і, лишивши
хвіст у Бровкових зубах, шурнув щодуху. В тій хвилі гепнув і Ведмідь з
дерева, і хоч був ледве живий з болю і зо страху, схопився на рівні ноги та
й попер у ліс. ("Війна між Псом і Вовком ").

Конкурс для капітанів команд:
На картках капітани команд повинні написати назви казок І. Франка,
які пригадають і передати журі.  Перемагає та команда яка пригадає
найбільшу кількість назв казок.
ІІ турнір:
Перша команда.
1. В якій казці собачка, щеня, мишка допомагають сім'ї у праці?
("Ріпка У).
2. Як відплатився чоловік Лисиці, яка врятувала його від смерті? З якої
казки?" ("Старе добро забувається").
3. Хто допоміг псові Гривку перемогти у війні з вовком'? У якій казці?
("Війна між Псом і Вовком ").
4. З героями якої казки трапилась дивна пригода з капцями? ("Абу-
Каснмові капці
5. Яким чином їжак покарав хитру Лисичку9 3 якої казки? ("Три міхи
хитрощів ").
6. А чий це портрет? З якої казки? ("Лис Микита "),
7. Пригадайте казки, герої яких були покарані за зухвальство і пиху?
Друга команда
1. В якій казці Лисичка і Журавель ходили одне до одного в гості? ("Лисичка
і Журавель ")
2. Чи бувають такі дива,щоб море горіло?Яка казка розповідає про таку
пригоду? ("Як Синиця хотіла море запалити")
3. В якій казці цар виявився фальшивим? ("Фарбований Лис")
4. Кого зустрів Кабан по дорозі на ярмарок9 3 якої казки? ("Лис і Дрозд")
5. А пригадайте-но казки, героям яких допомагали хитрощі та лукавство?
("Лисичка-кума", "Лис Микита," Мурко та Бурко", "Лисичка та
Журавель ")
6. В якій казці Королики провчили Ведмедя? ("Королик і Ведмідь ")
7. У яких казках буває так ,як у людей?
ІІІ турнір:
В турнірі беруть участь по одному учаснику від кожної команди.
Ведуча: Слова, які вам належить відгадати більше відомі вашим дідусям і
бабусям, бо прийшли вони до нас із сивої давнини, як і казки І. Франка, з
якими ми познайомились. Відображаючи життя, побут і звичаї українського
народу Галичини, І.Франко користувався всіма багатствами мови, що має
відмінності порівняно з мовою, якою говорить українське населення інших
областей. І.Франко широко застосовував у творах діалектизм - своєрідні
слова, вислови, властиві мові певної місцевості Галичини.
Слова:
ОБІЙСТЯ — садиба (казка „Старе добро забувається");
ХЛОП     - чоловік (казка „Ворона і Гадюка");
ВУЙКО - дядько (казка „Війна між Псом і вовком");
КІІИТИ   - глузувати (казка „Фарбований Лис");
СТУДНЯ - криниця (казка „Абу-Касимові капці");
СКЛЕП    - крамниця (казка „Абу-Касимові капці");
ШПИХЛІР - комора (казка „Мурко і Бурко");
ФАНА      - прапор (казка „Війна між Псом і Вовком").

Підведення підсумків. Нагородження команд.
Бібліотекар: Завершився наш турнір. Ми з вами мали змогу глибше
познайомитися з казками І. Франка - золотою скарбницею народної мудрості
і благородства. Тож маю надію, що любов до казок, як і любов до рідного
народу, рідного краю ви пронесете через усе життя.


                                                                                                Методист ЦРБ Л.Бесараб


Методичні рекомендації
Основні напрямки роботи бібліотеки.
Робота з реалізації забезпечення можливості вільного доступу до інформації. Діяльність буде спрямована на виховання в користувачів інформаційної культури, любові до книги, культури читання, вміння користуватись бібліотекою, а також на допомогу в  навчальнні для учнів та студентів. Вдосконалення  інформаційної роботи на допомогу різним верствам населення (пенсіонерам, інвалідам) . Особлива увага буде приділятися широкій популяризації української літератури, літератури з питань освіти, історії України та поваги до рідної мови, національно-культурних і духовних надбань нашого народу. Продовження співпраці з місцевими органами влади, шкільним колективом, СБК, громадськими організаціями, соціальними працівниками.
Бібліотека працюватиме в напрямку патріотичного виховання читача, проведення заходів з  вшанування борців за незалежність України в різні періоди історії країни.
3.1. Робота з фондами
Комплектування , підписка періодики. Списання – вилучення зношеної, застарілої, заміна загублених. (Відмітки в інвентарних та сумарних книгах списаної та оприбуткування нової літератури та періодики) Вивчення використання кн. фонду (одного розділу) Звірка фондів, або якоїсь частини. Розстановка фондів на полицях (планувати поновлення поличкових роздільників).  Робота з каталогами – вливання та вилучення карток. Звірка алфавітного каталогу з інвентарними книгами. Редагування систематичного каталогу згідно змін в бібліотечній класифікації.
Робота з картотеками – краєзнавча – обовязково. Тематичні  картотеки.
3.2. Робота по задоволенню потреб користувачів у документах та інформації
Дні інформації, дні бібліографії, бібліографічні огляди літератури, перегляди літератури, виховання культури читання (бібліотечні уроки) Робота центрів регіональної інформації. Аналіз і контроль за незадоволеним попитом користувачів. Різні Інформаційні бюлетні . Наприклад - «Інва.net» - рубрики Працевлаштування, Пільги інвалідам, Шукаю друзів, Повір у себе, Творчість.
Тематичні Картотеки: У картотеці «Служба взаємодопомоги» зібрані відомості про лікарські рослини, рецепти народної медицини, а також відомості про людей, які можуть запропонувати свої послуги. Картотека„Служба знайомств" надає можливість розширити коло однодумців, переписуватись, спілкуватись по телефону з новими друзями. Для читачів, які обслуговуються на дому створюється картотека „Домашній абонемент" і закріплені волонтери з числа читачів. «Адресна картотека» - відомості про людей з обмеженими можливостями. Для цієї категорії людей запропоновано перелік послуг, які можуть надаватись бібліотекою. Налагоджено співпрацю з управлінням праці та соціального захисту, центром зайнятості, районною лікарнею, загальноосвітніми закладами, територіальним центром соціального обслуговування. Тематична картотека пісень "День Перемоги - історії нашої дата" Тематична картотека «Пісні до державних свят України». Тематичні картотеки «Пісні до обрядових зимових, весняних, літніх свят»«Вам, дачники» (за основними питаннями розвитку садівництва, городництва, квітникарства, вирощування і використання лікарських рослин), «Екологія» (за провідними питаннями екології та охорони довкілля),  Матеріали рекомендувати не тільки з книг, періодики, а й з інтернет-ресурсів. Картотека цитат, висловів відомих людей, крилатих висловів – матеріал розміщений за темами: ( «Виховання», «Етикет», «Закон і право», «Книга. Читання» та ін.) Тематичні картотеки «Екологічний стан району», «Світ молоді», «Жити у гармонії з природою»;
Картотека установ та організацій райцентру – містить картки, де вказано прізвище, ім”я по-батьковї керівника та його посаду і телефон.
Картотека сценаріїв - відображає сценарії на різноманітну тематику зі збірників та періодичних видань.
Картотеки індивідуальної та групової інформації. Довідки – тематичні…
3.3 Підвищення якості бібліотечного сервісу.
Вивчення запитів користувачів. Робота з боржниками. Новинки літератури. Робота бібліотечних пунктів. Обслуговування книгою інвалідів та людей похилого віку(пункти видачі) Інформаційні зони.  Роботи з божниками. Творчі звіти (про роботу бібліотек). Співпраця бібліотек і ЗМІ. Інформаційні зони: краєзнавчі куточки, виставки новинок, творчість читачів- (виставки вишивок, картин, прикладного мистецтва)
Соціокультурна діяльність. Соціально-економічне життя країни
Крути, Соборність, День Європи, День Конституції України. День Європи в Україні. (2015 рік в Європейському Союзі оголошений «Європейським роком розвитку». З цієї нагоди ЄВРОПЕЙСЬКИЙ ВИБІР розпочав формування АЛЬЯНСУ 2015метою якого буде проведення в Україні - Року Європи. Орієнтовна програма року, тематику якої ви можете використати для своїх планів: Місяць вуличного мистецтва. Місяць води та світла.Місяць Польщи. Місяць Литви
Місяць без куріння. Місяць волонтерства. Місяць молоді. Місяць європейський мов) Робота з переселенцями .(Інформаційні матеріали включити до ЦРІ- центрів регіональної інформації)
Слід зважити на рекомендації для бібліотекарів віце-прем’єр-міністра: "...в кожного музейника, бібліотекаря, вчителя – безліч можливостей із вшанування сучасних героїв незалежної України, героїв Майдану, учасників АТО. Включайте креативне мислення. Знаходьте нестандартні підходи." У зв’язку з останніми подіями в країні головними приорітетами своєї діяльності у наступному році публічним бібліотекам слід обрати  розвиток та надання соціальних послуг. У Києві зявилося багато переселенців, які відчувають себе жертвами, і це може призводити навіть до агресивної поведінки. Бібліотеки стають центрами для переселенців. Фахівці психологи радять спілкуватися з такою категорією громадян не з позиції «я хочу вам допомогти», а з позиції паритету «я хочу поспілкуватися, я хочу запитати, як ви себе почуваєте». Але найпершим завданням бібліотекарів має бути активне слухання, другим - визначення серед переселенців найактивніших людей, через яких можна взаємодіяти із більшою частиною громади. Тому включіть у плани роботи психологічні тренінги для працівників відділів обслуговування із залученням до їх проведення працівників відповідних соціальних служб міста, районів. Лютий місяць оголошено місячником памяті героїв революції Гідності.

                        Заходи до 70 – річчя Перемоги України над фашизмом.
Заходи відзначення та вшанування героїзму українського народу у війні з фашистськими загарбниками 1939-1945 рр. Партизанський рух . ОУН-УПА в боротьбі з фашизмом. Українці – учасники міжнародного руху Опору. (європейська символіка борців з фашизмом – червоний мак)
День Державного Прапора України. День Незалежності України
Міжнародний день людей похилого віку
День українського козацтва. День захисника України.
Президент України Петро Порошенко встановив 14 жовтня, коли святкується Покрова Пресвятої Богородиці, новим державним святом – Днем захисника України. Згідно з Указом, втрачає чинність Указ Президента України від 23 лютого 1999 року «Про День захисника Вітчизни».
«…З метою вшанування мужності та героїзму захисників незалежності і територіальної цілісності України, військових традицій і звитяг Українського народу, сприяння дальшому зміцненню патріотичного духу у суспільстві та на підтримку ініціативи громадськості"– щороку 14 жовтня, у день Покрови Пресвятої Богородиці, УПА (У цей день в Україні відзначають також річницю створення Української повстанської армії та українських козаків, будуть відзначати ще й День захисника України/П.Порошенко»
                        День памяті жертв Голодоморів та політичних репресій. Всеукраїнська акція «Засвіти свічу».
Популяризація літератури з природознавства, екології, краєзнавства.
2005 – 2015 роки оголошені Генеральною Асамблеєю ООН (2003) Міжнародним десятиріччям дій «Вода для життя»
2010 – 2020 – Десятиліття Організації Об’єднаних Націй, присвячене пустелям та боротьбі з опустеленням2006-2015 рр. – Десятиліття реабілітації і стійкого розвитку постраждалих регіонів (третє десятиліття після Чорнобиля)
2014 – 2023 рр. –Десятиліття стійкої енергетики для всіх
2011 - 2020 рр. - Десятиліття біорізноманіття Організації Об’єднаних Націй
Популяризація естетичних знань, духовності, гуманізму
Ювілейні дати
На державному рівні відзначатиметься:
 (Постанови Верховної Ради України) Постанови Верховної Ради України про відзначення у 2015 році:
150-річчя з дня народження митрополита Української Греко-Католицької Церкви Андрея Шептицького .
8 січня 80-річчя з дня народження Василя Симоненка  Обласний літературний вечір «Я для тебе горів, український народе…» (До 80-річчя від дня народження Василя Симоненка) Січень2015 рік на Полтавщині оголошено Роком Василя Симоненка. Заходи на 2015 рік. Не піддавшись зарібку легкому, Я не прислужував ніколи і нікому – поетичні читання. (червень) ЦБС
5 січня - 80 років від дня народження Миколи Даниловича Сома
19 березня – 120 років від дня народження Максима Тадейовича Рильського29 вересня 170 років від дня народження Івана Карповича Карпенка-Карого (Тобілевича)6 листопада –160 років від дня народження Дмитра Івановича Яворницького

Як вставити мультимедійну презентацію в блог

Сьогодні ведення блогів стало невід’ємною частиною діяльності книгозбірень. Найчастіше їх використовують для поширення бібліотечних новин, які необхідно постійно оновлювати. Програми для створення блогів роблять ці обов’язки доволі простими.
Блоги також є джерелом інформації про різні бібліотечні події й програми, допомагають винести ці відомості за межі сайту книгозбірні. Можливість підписатися на блог по e-mail дозволяє розсилати бібліотечні новини безпосередньо на поштову скриньку користувачів. Це стимулює їх до відвідування сайту книгозбірні.
Особливою популярністю серед читачів користуються повідомлення про нові книги та періодичні видання, які з’явилися у фонді бібліотеки. У блогах можна публікувати огляди й рецензії на літературу й списки книжкових премій. Це надає користувачам простір для обговорення прочитаної книги й можливість рекомендувати цікаві видання або критикувати ті, що не сподобалися.
Отже, перелік послуг, які можуть надаватись користувачам за допомогою блогів, практично безмежний. А кожен бібліотекар-блогер прагне зробити свій ресурс найкращим.
Часто в блогерів виникає потреба виставити в блозі мультимедійну презентацію чи відеоролик. Давайте з’ясуємо, як це зробити.

Передусім заходимо у свій аккаунт Google (якщо його немає, то потрібно попередньо зареєструватися).

 Далі в меню Google обираємо «Документи».

Заходимо в сервіс Google «Документи».

Якщо презентація вже готова, її потрібно завантажити з комп’ютера, попередньо підготувавши її для публікації, зокрема вимкнути анімацію (тут вона не працює), оптимізувати графіку (стиснути для Інтернету, прибрати зайве).
Для завантаження файлу потрібно натиснути кнопку «Завантажити» й обрати потрібний файл у форматі .ppt чи .pps.


Якщо презентація ще не готова, її можна створити безпосередньо в Google. Для цього в меню обираємо «Створити» — «Презентація».

Тут легко можна розібратися, майже все як у Microsoft Office PowerPoint.

Після того, як презентацію підготовлено (чи завантажено з комп’ютера), потрібно в меню «Файл» обрати пункт «Установити посилання». 

Перед нами відкриється вікно, де копіюємо html-код.

Для того, щоб вставити презентацію в блог, переходимо на панель інструментів блогу. У меню обираємо «Створити нову публікацію». 

У вікні редактора обираємо «HTML» та вставляємо скопійований код. Пишемо назву повідомлення.  

До презентації доцільно додати коротенький текст, що розкриває її зміст, і теги (мітки). Так користувачі зможуть швидше знайти опубліковану вами інформацію.
Далі натискаємо «Опублікувати допис».
Аналогічно вставляються відеофайли, які потрібно попередньо зберегти на одному із сервісів, які надають послуги відеохостингу (YouTube  тощо).

Бажаю успіхів!

Немає коментарів:

Дописати коментар