середу, 5 жовтня 2016 р.

Сучасний бібліотекар

Сьогодення  вимагає від бібліотекарів компетентності, професіоналізму,  оволодіння та готовності до оновлення знань в галузі інформаційних технологій ,  професійної освіти. Отже,  від того, наскільки працівник бібліотеки усвідомлює роль і місце бібліотеки в сучасному інформаційному світі -  залежить майбутнє бібліотек як інформаційно – просвітницьких, соціальних, дозвіллєвих центрів  громади.
Безперервність професійного навчання стає головною вимогою сьогодення.
Підвищення кваліфікації бібліотечних працівників району здійснюється усіма відділами ЦРБ з урахуванням специфіки їх діяльності. Але основна робота проводиться організаційно-методичним відділом.
Комплексною формою підвищення професійної компетентності усе-таки залишаються семінари-практикуми, семінари-наради, під час яких бібліотечні працівники отримують теоретичні знання і методичні поради з практичним ознайомленням.

Ефективними формами навчання є щомісячні проведення методичних днів.  Групові заняття проводяться щовівторка у формі тренінгу, які супроводжуються переглядом методичних матеріалів, статей з професійних видань, а також наданням індивідуальних консультацій з різних питань бібліотечної роботи - «Основи комп’ютерної грамотності»,
«Організація доступу до інформації органів державної влади України в бібліотеках», «Основи роботи в Інтернеті». Такі форми заняття є надзвичайно дієвими тому, що коли фахівці збираються разом для вирішення спільного завдання, розвиваються їхні здібності і змінюється відношення до справи.












Одним з важливих напрямків методичної діяльності залишається мотивація подальшого розвитку бібліотекарів через конкурси професійної майстерності, що проводяться щорічно. Конкурс - це найефективніший спосіб стимулювання  творчих починань та інноваційних ідей - «Краща  бібліотека року»., «Кращий бібліотекар року».










Ефективною є практична допомога - виїзди на місця з метою надання консультативної та методичної допомоги з різних питань бібліотечної діяльності та виявлення і поширення серед бібліотек-філій новацій. 









Основна мета  – це допомога бібліотекарям перетворити роботу по обслуговуванню населення на різноманітну, творчу роботу, «знайти своє обличчя» і допомогти не шаблонними рекомендаціями, а індивідуальними, диференційованими порадами, допомогти бібліотекам стати помітними в громаді, «йти на крок вперед», «працювати на випередження», щоб не тільки сьогодні відстояти своє «місце під сонцем», а й завоювати авторитет у суспільстві завтрашнього дня.

Немає коментарів:

Дописати коментар