Сьогодення вимагає
від бібліотекарів компетентності, професіоналізму, оволодіння та готовності до оновлення знань в
галузі інформаційних технологій , професійної освіти. Отже, від того,
наскільки працівник бібліотеки усвідомлює роль і місце бібліотеки в сучасному
інформаційному світі - залежить майбутнє
бібліотек як інформаційно – просвітницьких, соціальних, дозвіллєвих
центрів громади.
Безперервність професійного навчання стає головною
вимогою сьогодення.
Підвищення кваліфікації бібліотечних працівників району
здійснюється усіма відділами ЦРБ з урахуванням специфіки їх діяльності. Але
основна робота проводиться організаційно-методичним відділом.
Комплексною формою підвищення професійної компетентності
усе-таки залишаються семінари-практикуми, семінари-наради, під час яких
бібліотечні працівники отримують теоретичні знання і методичні поради з
практичним ознайомленням.
Ефективними
формами навчання є щомісячні проведення
методичних днів. Групові заняття
проводяться щовівторка у формі тренінгу, які супроводжуються переглядом
методичних матеріалів, статей з професійних
видань, а також наданням індивідуальних консультацій з різних питань
бібліотечної роботи - «Основи
комп’ютерної грамотності»,
«Організація
доступу до інформації органів державної влади України в бібліотеках», «Основи
роботи в Інтернеті». Такі форми заняття є надзвичайно дієвими тому, що коли
фахівці збираються разом для вирішення спільного завдання, розвиваються їхні
здібності і змінюється
відношення до справи.
Одним з важливих напрямків методичної діяльності
залишається мотивація подальшого розвитку бібліотекарів через конкурси професійної майстерності, що
проводяться щорічно. Конкурс - це найефективніший спосіб стимулювання творчих починань та інноваційних ідей - «Краща бібліотека року»., «Кращий бібліотекар року».
Ефективною є практична допомога - виїзди на місця з метою надання консультативної та методичної
допомоги з
різних питань бібліотечної діяльності та виявлення і поширення серед бібліотек-філій новацій.
Основна
мета – це допомога бібліотекарям перетворити роботу
по обслуговуванню населення на різноманітну, творчу роботу, «знайти своє обличчя» і допомогти не
шаблонними рекомендаціями, а індивідуальними, диференційованими порадами, допомогти
бібліотекам стати помітними
в громаді, «йти на крок вперед», «працювати на випередження», щоб не тільки
сьогодні відстояти своє «місце під сонцем», а й завоювати авторитет у
суспільстві завтрашнього дня.
Немає коментарів:
Дописати коментар